Tworząc strony internetowe oprócz jakości i treści dostosowanych do potrzeb odbiorców, musimy mieć na uwadze również proces pozyskiwania klientów. Jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi tu pojęcie lead sprzedażowy.
Generowanie leadów sprzedażowych
Lead sprzedażowy to potencjalny klient zainteresowany naszą ofertą lub nawiązaniem współpracy. Może on wypełnić formularz kontaktowy na stronie internetowej, wysłać zapytanie ofertowe lub skontaktować się np. mailowo. Samo zaś pozyskiwanie klientów jest generowaniem takich leadów. Istnieje wiele popularnych sposobów na pozyskanie osób zainteresowanych współpracą. Do najważniejszych należy wymienić media społecznościowe, pozycjonowanie i Google ads, content marketing oraz e-mail marketing.
Media społecznościowe
Warto wykorzystać potencjał, jakie niosą ze sobą social media. Jest to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do klienta. Artykuły, promocje w ofercie, organizowanie konkursów np. na Facebooku, boty odpowiadające na pytania użytkowników na Messengerze to tylko niektóre sposoby na generowanie leadów. Istotna w tych działaniach jest dwubiegunowa komunikacja. Nie przekazujemy tylko treści internautom, ale komunikujemy się z nimi, prowadzimy konwersację np. na fanpagu. Korzyścią może być też to, że pozytywna opinia o naszej reklamie będzie przekazana dalej.
Pozycjonowanie i Google Ads
Pozycjonowanie stron to działania, które zwiększają widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu nasza strona www może być bardziej atrakcyjna dla odwiedzających, znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania i stać się bardziej popularna. Mówimy tu o wynikach naturalnych (organicznych), które są efektem mechanizmu indeksującego wyszukiwarkę. O wiele bardziej skuteczną techniką są płatne kampanie reklamowe (linki sponsorowane), takie jak Google Ads. Przez to możemy trafić z naszą stroną na sam szczyt wyników wyszukiwania.
Content marketing
Dostarczając trafnych i przydatnych informacji możemy przyciągnąć i zatrzymać na dłużej klienta. Sam przekaz produktu nie wystarczy. O wiele cenniejszy będzie jeśli wzbogacimy go o cenne porady i wskazówki lub wywiad ze specjalistą z naszej branży choćby w formie video. Tym samym staramy się połączyć nasze cele biznesowe z potrzebami potencjalnych klientów. Jest to długotrwała strategia, ale przynosząca znaczące rezultaty, gdyż jesteśmy w stanie dopasować jak najlepszą treść do odbiorców.
E-mail marketing
Jedną z efektywnych form gromadzenia leadów sprzedażowych są kampanie e-mailingowe (newslettery). Pozwalają dotrzeć do nowych klientów i przekonać do zakupu lub skorzystania z naszej oferty. Odbiorcy mogą również na bieżąco otrzymywać informacje o nowościach, stąd należy jak najlepiej wykorzystać możliwości newslettera do zapisu i pozostawienia danych przez klienta.
Oprócz powyższych do generowania leadów sprzedażowych można zaliczyć blog firmowy, gdzie eksperckie teksty zbudują nasz wizerunek i przekonają, że warto nam zaufać. Ponadto zaliczymy do tego stronę typu landing page z możliwością zapisu do wspomnianego już newslettera lub call to action, czyli zachęcenia do podjęcia określonej akcji na stronie.