Być jak WordPress – SEO friendly

WordPress – najbardziej popularny CMS

WordPress jest niezwykle popularnym systemem CMS (Content Management System). Opartych na nim jest ponad 30% wszystkich stron, zaś spośród systemów zarządzania treścią obejmuje 2/3 udziałów (korzystamy z niego również na naszym sąsiednim blogu mits.pl/blog). Co wpływa na taką popularność? Przede wszystkim jest łatwy w obsłudze – nie musimy znać kodu ani umieć programować, aby go obsługiwać. Ponadto jest użyteczny i uniwersalny – możemy na nim tworzyć mnóstwo różnorodnych stron www, począwszy od zwykłego bloga, poprzez landing page, stronę wizytową, portal ogłoszeniowy, a na zaawansowanym sklepie kończąc. Dodatkowo jest darmowy – na początku nie musimy nic inwestować. Mamy szeroki wybór wśród tysięcy darmowych motywów i wtyczek.

SEO przyjazny

W końcu warto wspomnieć o jeszcze jednym pozytywnym aspekcie. WordPress jest przyjazny pod względem SEO. W dobie pozycjonowania oraz różnych rankingów prędkości i szybkości otwierania się stron internetowych jest to klucz do sukcesu. Im wyżej w wynikach wyszukiwania jest nasza strona, tym nasza marka jest bardziej rozpoznawalna. A im większa rozpoznawalność, tym bezpośrednie przełożenie na stan finansowy naszej firmy.

Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu w Internecie, a WordPress nadaje się do tego idealnie. Jest to doskonała wiadomość dla wielu firm, w tym agencji marketingowych, którym powinno zależeć na własnej promocji. Już sam w sobie, po zainstalowaniu, dobrze poddaje się optymalizacji, dzięki wbudowanym funkcjom, takim jak tagi i kategorie. Ponadto  można w łatwy sposób dodawać linki przyjazne wyszukiwarce i media (zdjęcia, filmy), a także komentarze.

Ważnym krokiem jest również wybór odpowiedniego motywu. Przekłada się to na szybsze ładowanie strony oraz lepszą ocenę w wyszukiwarce Google. Ma to równocześnie znaczenie na wyświetlanie się treści na urządzeniach mobilnych. Algorytmy Google kładą na to ogromny nacisk. Już teraz liczba użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych (telefony, tablety) jest większa niż tych, którzy używają komputerów.

Wtyczka Yoast SEO

Oprócz standardowych opcji WordPressa istnieje możliwość zainstalowania popularnej wtyczki Yoast SEO. Daje ona możliwość tworzenia meta tagów: title i description oraz ich szablonów dla lepszego brandingu i spójnych fragmentów w wynikach wyszukiwania, wyświetla wskazówki dotyczące zagęszczenia słów kluczowych w danym tekście, a także automatyczne tworzenie mapy XML naszej strony.

Google lubi dynamiczne strony na których coś się dzieje, ale sama wtyczka nie napisze za nas tekstu ani po samej instalacji nie wypozycjonuje go. Dzięki odpowiedniej zawartości strony www, bloga, a także ustawieniom jesteśmy w stanie przyspieszyć osiągnięcie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarek. Nowoczesne pozycjonowanie musi opierać się na dobrze dobranej strategii content marketingu., który odpowiada na potrzeby internautów i dostarcza cennych informacji o produkcie i firmie.