Być jak WordPress – SEO friendly

WordPress – najbardziej popularny CMS

WordPress jest niezwykle popularnym systemem CMS (Content Management System). Opartych na nim jest ponad 30% wszystkich stron, zaś spośród systemów zarządzania treścią obejmuje 2/3 udziałów (korzystamy z niego również na naszym sąsiednim blogu mits.pl/blog). Co wpływa na taką popularność? Przede wszystkim jest łatwy w obsłudze – nie musimy znać kodu ani umieć programować, aby go obsługiwać. Ponadto jest użyteczny i uniwersalny – możemy na nim tworzyć mnóstwo różnorodnych stron www, począwszy od zwykłego bloga, poprzez landing page, stronę wizytową, portal ogłoszeniowy, a na zaawansowanym sklepie kończąc. Dodatkowo jest darmowy – na początku nie musimy nic inwestować. Mamy szeroki wybór wśród tysięcy darmowych motywów i wtyczek.

SEO przyjazny

W końcu warto wspomnieć o jeszcze jednym pozytywnym aspekcie. WordPress jest przyjazny pod względem SEO. W dobie pozycjonowania oraz różnych rankingów prędkości i szybkości otwierania się stron internetowych jest to klucz do sukcesu. Im wyżej w wynikach wyszukiwania jest nasza strona, tym nasza marka jest bardziej rozpoznawalna. A im większa rozpoznawalność, tym bezpośrednie przełożenie na stan finansowy naszej firmy.

Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu w Internecie, a WordPress nadaje się do tego idealnie. Jest to doskonała wiadomość dla wielu firm, w tym agencji marketingowych, którym powinno zależeć na własnej promocji. Już sam w sobie, po zainstalowaniu, dobrze poddaje się optymalizacji, dzięki wbudowanym funkcjom, takim jak tagi i kategorie. Ponadto  można w łatwy sposób dodawać linki przyjazne wyszukiwarce i media (zdjęcia, filmy), a także komentarze.

Ważnym krokiem jest również wybór odpowiedniego motywu. Przekłada się to na szybsze ładowanie strony oraz lepszą ocenę w wyszukiwarce Google. Ma to równocześnie znaczenie na wyświetlanie się treści na urządzeniach mobilnych. Algorytmy Google kładą na to ogromny nacisk. Już teraz liczba użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych (telefony, tablety) jest większa niż tych, którzy używają komputerów.

Wtyczka Yoast SEO

Oprócz standardowych opcji WordPressa istnieje możliwość zainstalowania popularnej wtyczki Yoast SEO. Daje ona możliwość tworzenia meta tagów: title i description oraz ich szablonów dla lepszego brandingu i spójnych fragmentów w wynikach wyszukiwania, wyświetla wskazówki dotyczące zagęszczenia słów kluczowych w danym tekście, a także automatyczne tworzenie mapy XML naszej strony.

Google lubi dynamiczne strony na których coś się dzieje, ale sama wtyczka nie napisze za nas tekstu ani po samej instalacji nie wypozycjonuje go. Dzięki odpowiedniej zawartości strony www, bloga, a także ustawieniom jesteśmy w stanie przyspieszyć osiągnięcie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarek. Nowoczesne pozycjonowanie musi opierać się na dobrze dobranej strategii content marketingu., który odpowiada na potrzeby internautów i dostarcza cennych informacji o produkcie i firmie.

Jak skutecznie dotrzeć do klienta

Generowanie leadów ze strony

Tworząc strony internetowe oprócz jakości i treści dostosowanych do potrzeb odbiorców, musimy mieć na uwadze również proces pozyskiwania klientów. Jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi tu pojęcie lead sprzedażowy.

Generowanie leadów sprzedażowych

Lead sprzedażowy to potencjalny klient zainteresowany naszą ofertą lub nawiązaniem współpracy. Może on wypełnić formularz kontaktowy na stronie internetowej, wysłać zapytanie ofertowe lub skontaktować się np. mailowo. Samo zaś pozyskiwanie klientów jest generowaniem takich leadów. Istnieje wiele popularnych sposobów na pozyskanie osób zainteresowanych współpracą. Do najważniejszych należy wymienić media społecznościowe, pozycjonowanie i Google ads, content marketing oraz e-mail marketing.

Media społecznościowe

Warto wykorzystać potencjał, jakie niosą ze sobą social media. Jest to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do klienta. Artykuły, promocje w ofercie, organizowanie konkursów np. na Facebooku, boty odpowiadające na pytania użytkowników na Messengerze to tylko niektóre sposoby na generowanie leadów. Istotna w tych działaniach jest dwubiegunowa komunikacja. Nie przekazujemy tylko treści internautom, ale komunikujemy się z nimi, prowadzimy konwersację np. na fanpagu. Korzyścią może być też to, że pozytywna opinia o naszej reklamie będzie przekazana dalej.

Pozycjonowanie i Google Ads

Pozycjonowanie stron to działania, które zwiększają widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu nasza strona www może być bardziej atrakcyjna dla odwiedzających, znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania i stać się bardziej popularna. Mówimy tu o wynikach naturalnych (organicznych), które są efektem mechanizmu indeksującego wyszukiwarkę. O wiele bardziej skuteczną techniką są płatne kampanie reklamowe (linki sponsorowane), takie jak Google Ads. Przez to możemy trafić z naszą stroną na sam szczyt wyników wyszukiwania.

Content marketing

Dostarczając trafnych i przydatnych informacji możemy przyciągnąć i zatrzymać na dłużej klienta. Sam przekaz produktu nie wystarczy. O wiele cenniejszy będzie jeśli wzbogacimy go o cenne porady i wskazówki lub wywiad ze specjalistą z naszej branży choćby w formie video. Tym samym staramy się połączyć nasze cele biznesowe z potrzebami potencjalnych klientów. Jest to długotrwała strategia, ale przynosząca znaczące rezultaty, gdyż jesteśmy w stanie dopasować jak najlepszą treść do odbiorców.

E-mail marketing

Jedną z efektywnych form gromadzenia leadów sprzedażowych są kampanie e-mailingowe (newslettery). Pozwalają dotrzeć do nowych klientów i przekonać do zakupu lub skorzystania z naszej oferty. Odbiorcy mogą również na bieżąco otrzymywać informacje o nowościach, stąd należy jak najlepiej wykorzystać możliwości newslettera do zapisu i pozostawienia danych przez klienta.

Oprócz powyższych do generowania leadów sprzedażowych można zaliczyć blog firmowy, gdzie eksperckie teksty zbudują nasz wizerunek i przekonają, że warto nam zaufać. Ponadto zaliczymy do tego stronę typu landing page z możliwością zapisu do wspomnianego już newslettera lub call to action, czyli zachęcenia do podjęcia określonej akcji na stronie.

Content marketing – pomocna dłoń w działaniach SEO

content marketing seo

Wszyscy zajmujący się reklamą w Internecie, a także piszący popularne blogi bądź firmy próbujące sprzedać jakiś produkt, doskonale zdają sobie sprawę z potrzeby pozycjonowania swojej strony pod kątem SEO. Jednak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to nie wszystko. Ważne są również treści – jakość i dostosowanie do odbiorcy. Z pomocą przychodzi tu content marketing.

Content marketing wspomaga SEO

Budowanie dobrych i atrakcyjnych treści wspomaga SEO. Nie wystarczy sam przekaz. Musi on trafić do odpowiedniego odbiorcy, przyciągnąć go i zatrzymać na dłużej. A co najważniejsze – odpowiadać na jego potrzeby. Powinniśmy słuchać i rozumieć naszego klienta. Twórcy stron internetowych powinni dostarczać intrygujących i wywołujących zaangażowanie treści. Może to być reklama produktu w mediach społecznościowych, gdzie zachodzi dwustronna komunikacja – interakcja użytkownika z nadawcą. Dzięki temu jesteśmy w stanie łatwiej wybadać potrzeby klienta.

Ogromną rolę w pozycjonowaniu strony odgrywają linki przychodzące (tzw. backlinki). Są to odnośniki prowadzące do naszej strony z innych stron internetowych. Przy tym większe znaczenie ma ich jakość niż ilość. Warto więc zadbać o odnośniki z dobrych, wartościowych źródeł. Oprócz tego na naszej stronie powinny znaleźć się linki wewnętrzne. Kierują one do głównej witryny, a także innych podstron. Dobrą praktyką jest również odpowiednie wykorzystanie tagu title, sporządzenie opisu artykułu w meta description, hierarchizacja treści – wyróżnienie ważnych słów, użycie nagłówków, w końcu adresów url z odpowiednimi słowami kluczowymi. O to wszystko dba nasza agencja marketingowa mustang-marketing.pl.

Content marketing – odpowiedź na potrzeby klienta

Należy w tym miejscu zadać pytanie: co sprawia, że content marketing jest tak intrygujący? Firmy reklamujące się w Internecie nieustannie dostarczają jakieś informacje, próbują sprzedać produkt, przeciągnąć na swoją stronę jak największą liczbę klientów. W wielu przypadkach są to nieistotne wiadomości, opierające się na jednostronnym przekazie i ginące w przepastnej studni Internetu. Zamiast oferować swoje produkty lub usługi, warto dostarczyć potencjalnym klientom naprawdę trafny i przydatny kontent. Pomóc im rozwiązać ich problemy. Musimy skoncentrować się na tworzeniu i rozpowszechnianiu cennych, odpowiednich i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania jasno określonej grupy docelowej.

Dzięki takiemu podejściu możemy osiągnąć następujące korzyści:

  • zwiększona sprzedaż
  • oszczędność kosztów
  • lojalność klientów

Podsumowując – content marketing jest długoterminową strategią. Koncentruje się na budowaniu silnych relacji z odbiorcami docelowymi poprzez dostarczanie im wysokiej jakości treści, które są dla nich bardzo istotne w spójny sposób. W przeciwieństwie do jednorazowych reklam pokazujemy, że naprawdę zależy nam na kliencie i dbamy o niego. Rozumiemy jego potrzeby a dzięki temu wymiernie rozwijamy własny biznes, co ma realny wpływ na optymalizację i pozycjonowanie naszej strony internetowej.

Social media jako skuteczny czynnik reklamowy

Serwisy społecznościowe są powszechnie wykorzystywane w celach marketingowych. Wiele firm, w tym agencje marketingowe, korzysta z nich by wypromować własną markę bądź sprzedać konkretny produkt. Nic w tym dziwnego – popularność mediów społecznościowych od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokim poziomie, zaś powszechny dostęp do narzędzi (komputery, urządzenia mobilne, internet) sprzyja dotarciu do szerokiego grona odbiorców.

Reklama w social media

Mówiąc o mediach społecznościowych mamy na myśli głównie Facebooka. W rzeczywistości w skład tego pojęcia wchodzi dużo więcej obszarów działania. Są m.in. to platformy społecznościowe (oprócz Facebooka Twitter i Linkedin), komunikatory (Messenger, WhatsApp), środowiska wymiany zdjęć (Instagram, Snapchat), platformy video (Youtube, Vimeo) czy też blogosfera (przykładem niech tu będzie mits.pl/blog). Oczywiście nie ma obowiązku, by korzystać z nich wszystkich, jednak im reklama w Internecie będzie miała większy zasięg, tym bardziej rozpoznawalna stanie się nasza marka.

Warto w tym miejscu zadać pytanie skąd bierze się popularność reklamy w social mediach? Otóż w odróżnieniu od mediów tradycyjnych wyróżniają się one dwustronną komunikacją, interakcją użytkownika z nadawcą, łatwością modyfikowania treści oraz szybkością dostarczania informacji. Reklama, która dociera do określonej grupy odbiorców, może szybko wywrzeć na nich pożądany przez nas skutek w postaci np. zakupionego produktu. Z drugiej strony taka reklama nie pozostaje bez echa. Użytkownik może skomentować bądź włączyć się w szerszą dyskusję wokół naszej reklamy, zaprosić do polubienia jej i wyartykułować własne zdanie. To ostatnie niesie za sobą pewne pułapki – oprócz pozytywnych opinii mogą pojawić się również te negatywne. Warto więc ostrożnie i z rozwagą dobierać treść reklam.

Reklama natywna

Służy temu reklama natywna. Jest to rodzaj treści reklamowej spójny wizualnie i treściowo z portalem, na którym jest emitowany. Nie rozprasza uwagi ani nie przeszkadza w przeglądaniu zawartości strony www. Jest ciekawa dla odbiorcy, spójna wizualnie oraz nie odróżnia się od innych treści zamieszczonych na stronie. Może przyjąć formę artykułu, zdjęcia czy nagrania wideo, zaś jej celem jest przykucie uwagi i przekierowanie na żądaną stronę.

Zaletą reklamy natywnej jest większa identyfikacja odbiorców z danym przekazem. Bardziej angażują się w nią i chętniej udostępniają, co przekłada się na większą rozpoznawalność marki. Stąd duże możliwości stoją przed firmami wykorzystującymi reklamę w Internecie. Profile w social media (fanpages) prowadzone przez agencje marketingowe mogą funkcjonować podobnie jak profile prywatnych użytkowników. Dzięki temu są w stanie w mniej formalny sposób komunikować się z klientem, merytorycznie i szybko reagować na zgłaszane uwagi, a co za tym idzie liczyć na pozytywne efekty biznesowe – poprawę wizerunku, zadowolenie klientów i zwiększenie sprzedaży produktów.