Content marketing – pomocna dłoń w działaniach SEO

content marketing seo

Wszyscy zajmujący się reklamą w Internecie, a także piszący popularne blogi bądź firmy próbujące sprzedać jakiś produkt, doskonale zdają sobie sprawę z potrzeby pozycjonowania swojej strony pod kątem SEO. Jednak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to nie wszystko. Ważne są również treści – jakość i dostosowanie do odbiorcy. Z pomocą przychodzi tu content marketing.

Content marketing wspomaga SEO

Budowanie dobrych i atrakcyjnych treści wspomaga SEO. Nie wystarczy sam przekaz. Musi on trafić do odpowiedniego odbiorcy, przyciągnąć go i zatrzymać na dłużej. A co najważniejsze – odpowiadać na jego potrzeby. Powinniśmy słuchać i rozumieć naszego klienta. Twórcy stron internetowych powinni dostarczać intrygujących i wywołujących zaangażowanie treści. Może to być reklama produktu w mediach społecznościowych, gdzie zachodzi dwustronna komunikacja – interakcja użytkownika z nadawcą. Dzięki temu jesteśmy w stanie łatwiej wybadać potrzeby klienta.

Ogromną rolę w pozycjonowaniu strony odgrywają linki przychodzące (tzw. backlinki). Są to odnośniki prowadzące do naszej strony z innych stron internetowych. Przy tym większe znaczenie ma ich jakość niż ilość. Warto więc zadbać o odnośniki z dobrych, wartościowych źródeł. Oprócz tego na naszej stronie powinny znaleźć się linki wewnętrzne. Kierują one do głównej witryny, a także innych podstron. Dobrą praktyką jest również odpowiednie wykorzystanie tagu title, sporządzenie opisu artykułu w meta description, hierarchizacja treści – wyróżnienie ważnych słów, użycie nagłówków, w końcu adresów url z odpowiednimi słowami kluczowymi. O to wszystko dba nasza agencja marketingowa mustang-marketing.pl.

Content marketing – odpowiedź na potrzeby klienta

Należy w tym miejscu zadać pytanie: co sprawia, że content marketing jest tak intrygujący? Firmy reklamujące się w Internecie nieustannie dostarczają jakieś informacje, próbują sprzedać produkt, przeciągnąć na swoją stronę jak największą liczbę klientów. W wielu przypadkach są to nieistotne wiadomości, opierające się na jednostronnym przekazie i ginące w przepastnej studni Internetu. Zamiast oferować swoje produkty lub usługi, warto dostarczyć potencjalnym klientom naprawdę trafny i przydatny kontent. Pomóc im rozwiązać ich problemy. Musimy skoncentrować się na tworzeniu i rozpowszechnianiu cennych, odpowiednich i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania jasno określonej grupy docelowej.

Dzięki takiemu podejściu możemy osiągnąć następujące korzyści:

  • zwiększona sprzedaż
  • oszczędność kosztów
  • lojalność klientów

Podsumowując – content marketing jest długoterminową strategią. Koncentruje się na budowaniu silnych relacji z odbiorcami docelowymi poprzez dostarczanie im wysokiej jakości treści, które są dla nich bardzo istotne w spójny sposób. W przeciwieństwie do jednorazowych reklam pokazujemy, że naprawdę zależy nam na kliencie i dbamy o niego. Rozumiemy jego potrzeby a dzięki temu wymiernie rozwijamy własny biznes, co ma realny wpływ na optymalizację i pozycjonowanie naszej strony internetowej.